zaterdag 15 maart 2014

#zwerfie-dag

15 maart

Iedere dag raap ik minimaal één stuk zwerfafval op en gooi dit in een vuilnisbak, zak, container of kliko.
Veelal zijn het de blikjes van energydrank en de plasticflesjes van andere dranken, maar ook plastic verpakkingen, broodzakjes, snoep of chips verpakkingen en zo kan ik nog wel even doorgaan.....
Veel bijzondere vondsten heb ik al gespot, gefotografeerd en opgeraapt, maar een pak karnemelk van een wel heel apart herkomst???
Ik kan dan ook, als ik zo iets tegenkom, een kleine glimlach niet onderdrukken.

Over vijf dagen is het LENTE en die gaan we natuurlijk allemaal met open armen ontvangen.
En wat zou het geweldig zijn als we dat kunnen doen in een zwerfafval vrije natuur. Daarom is het die dag ook #zwerfie-dag !! Raap allemaal ÉÉN stuk zwerfafval op en zet het op de foto!!! Je mag de foto dan delen op Facebook, maar vooral op Twitter met #zwerfie erbij. Natuurlijk mag je ook je vondst naar mij sturen al dan niet met een verhaaltje erbij. Ze worden dan geplaatst hier op mijn blog.

Zo beginnen we de lente lekker opgeruimd!

Meer info over #zwerfie-dag lees je hier https://www.facebook.com/events/363976953743052/ 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten