woensdag 26 september 2012

Afval verhalen

Oké daar ligt het dus, overal op straat, in het gras, en het water. Nee zelf daar neerleggen doe ik niet, maar andere blijkbaar wel. Het stoort me. Het stoort me heel erg, en ik wil er iets aan doen.
Maar wat? Wat doe je aan iets dat door velen gedaan wordt, en ik ongedaan wil krijgen. Lastig, maar niet onmogelijk.

Ik ga het afval op straat een verhaal geven, en ik begin vandaag. 
Ik fotografeer het afval en gooi het daarna in de afvalbak.
Dan plaats ik de foto's hier op dit Blog en schrijf er een verhaal of gedicht bij..................................

Ik hoop dat vele dit Blog gaan volgen en dan ook iedere dag een stukje afval oppakken en in de AFVALbak doen.



26 September 2012.



Oeps betrapt, ik dacht dat ik me goed verstopt had tussen de struiken, maar ze zag me......
Ik schaam me, maar dat had je al gezien natuurlijk.

Ik ben blikje cola, en lig hier nu een paar dagen. Dat kan je zien omdat ik nog geen roest plekjes heb. De persoon die mij kocht in de winkel zag er aardig uit. Rekende mij af en liep naar buiten.
Al pratend met vrienden en vriendinnen maakte hij mij open en dronk mijn inhoud op. Eigenlijk de normaalste zaak voor een blikje zoals ik. Hij had warme handen en dronk rustig af en toe een slokje, ook niks bijzonders aan dus...
Maar toen kwam het ik was leeg ,en zag die vuilnisbak al staan... maar hij liep door. Oké dacht ik nog dan naar de volgende.... En toen gebeurde het. Een kleine slinger, en plof daar lag ik tussen het groen.

Da's dus niet een plek om ongemerkt te liggen als je zo rood bent als ik.

Eigenlijk ben ik blij dat ze me vond en meenam. Nu lig ik in die grote grijze ton bij haar voor de deur waar ik me helemaal thuis voel.



2 opmerkingen:

  1. Ga je volgen, je schrijft leuk !
    Alleen jammer dat het nodig is .....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, zo wordt het afvalprobleem tenminste op een leuke wijze aan de orde gebracht. Ik ga je blog zeker volgen.

    BeantwoordenVerwijderen