woensdag 14 november 2012

Tas blikje of blikjes tas

14 november


Een plastic tas met lege blikjes ligt daar op het fietspad.
Alle blikje leeg, sommige in de tas de andere in de goot
Heeft één iemand hier van genoten, of waren ze met meer?
Was het een feestje, of een zoektocht naar een beetje verdoving?

Zoveel vragen bij het zien van eigenlijk zo'n triest beeld.
Wilde iemand net als ik eigenlijk gewoon de zooi opruimen,
of was iemand zo dronken dat hij niet meer weet waar de blikjes gebleven zijn.
Allemaal vragen die bij mij opkomen als ik alle blikjes in de tas doe en meeneem.

De tas met blikjes verdwijnt in de vuilcontainer bij mij thuis,
en ik bedenk dat ik het antwoord wel nooit zal krijgen.........

1 opmerking:

  1. 1e gedachte .. vast iemand die het op wilde ruimen maar geen afvalbak vond ;-)

    BeantwoordenVerwijderen