dinsdag 19 maart 2013

Briefjes (gast foto) en één gast verhaal

19 maart

gast foto van Mirjam Wagendorp


Ik ben gevonden door een Goudse kabouter.... 
Tijdens de landelijke opschoondag op 9 maart j.l. liep deze kabouter druk afvaltjes en troepjes op te rapen.
Zij was dat niet alleen aan het doen, nee ze waren met een paar kabouters bij elkaar.
Ik had ze al even rond zien lopen en toen in eens stond "mijn kabouter" naast me...
Ik noem haar mij kabouter, omdat ik dus nog steeds bij haar ben! Ze pakte mij op van de grond, maar gooide mij NIET bij de andere afvaltjes en troepjes, maar stopte mij in haar jaszak?? Eenmaal bij haar thuis haalde ze mij weer tevoorschijn. 
Ik bleek heel bijzonder te zijn, want iedereen die het maar wilde kreeg mij te zien! Ze heeft zelfs een foto van mij gemaakt zoals je ziet. Waarom iedereen mij zo bijzonder vind dat weet ik niet. Ik ben gewoon een briefje met een paar woorden erop.


info over de goudse kabouters vind je op: http://goudabruist.nl/main/search/search?q=goudse+kabouters 



Het onderstaande verhaal is van gastschrijver Miranda van Elswijk


Een handschoen en een sigaretten pakje

Hoe zou dit afval verhaal kunnen gaan? Auto parkeren, parkeerkaartje kopen…hoe werkt dit automaat in vredesnaam?! Eerst maar eens een sigaretje. O, ’t is de laatste. Zal ik het lege pakje in zo’n blauwe prullenbak gooien? Neuh, toch maar op de grond. Handschoen uit, anders kan ik m’n sigaretje niet opsteken. Zo, op naar mijn afspraak! Hè, handschoen vergeten. Nou ja… 

Het verhaal zou zo kunnen gaan, maar het kan net zo goed anders gaan. ’t Afval vertelt het niet… 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten