zaterdag 20 oktober 2012

Statie geld

20 oktober


Op het rood van de rubber tegels overal groene stukjes glas
tussen afgevallen blaadjes, blikjes energie drank en nog veel meer
Je kon zien dat het hier gisteravond heel gezellig was
dus is het een puinhoop weer!

Maar wat stond daar tussen de struiken nog verborgen 
bijna  helemaal vol met flesjes, en groen.
Glinsterend van de regen druppels op deze mooie morgen
Ik zal deze zelf wel even in de statiegeld machine doen!!




Al dat afval opruimen dat overal is achtergelaten, en het een verhaal geven, geeft mij over het algemeen een goed gevoel. Niet altijd hoor want er zijn plekken waar ik net alles heb weg gehaald en er even later weer heel veel ligt. Zoals het speeltuintje in onze wijk. De plek waar sinds kort jongeren hun avond en nacht doorbrengen. Last heb ik niet van hun geluid. Daarvoor woon ik er net te ver vanaf, maar de rotzooi die ze achterlaten is enorm.

1 opmerking:

  1. zo levert afval nog geld op.. en misschien een bordje op hangen met "laat niet als dank..." oid ;-0

    BeantwoordenVerwijderen